دانش‌آموزان باید برای رویارویی با فناوری‌های نوین آماده باشند!

به گزارش روابط عمومی شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، جناب آقای دکتر مرتضی ملا جعفری مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی ،به خبرنگار گروه اجتماعی و فن آوری همسو نیوز گفت:در عصر حاضر، صنایع مدرن سریعتر از همیشه در حال تحول هستند. هر روزه شاهد گرایش روزافزون به استفاده از فناوری­ ها در آموزش هستیم. در سال­ های اخیر تاثیرات فناوری در روند آموزش و تعلیم و تربیت بسیار مورد توجه دولت­ها قرار گرفته است. شاید یکی از دغدغه ­های مدرسان، افزایش علاقه و مشارکت شاگردان در کلاس باشد. ما در حال حاضر نیاز به دانش آموزانی داریم که برای رویارویی با فناوری­ های نوین آماده باشند.

جناب اقای دکتر در ادامه اظهار داشتند: امروزه شرایط آموزش در مدارس ما بر اساس نظریه­ های جدید یادگیری مهیا نیست ولی باید توجه داشت که با علم به سطح آگاهی دانش ­آموزان، انگیزه­ ها و شرایط جدید جامعه، تاکید بر روی روش­ های قدیمی تدریس و سنتی “گچ و بحث کردن” یا همان سخنرانی که متعلق به گذشته است در مقایسه با روش­ های نوین که امروزه در مدارس تدریس می­ شود و در دسترس است، از سطح بسیار پایینی برخوردار است. استفاده از فناوری­ های نوین و رویکردهای خلاقانه برای درگیر کردن دانش ­آموزان می­ تواند جایگزینی مناسب برای شیوه­ های سنتی در آموزش و پرورش باشد.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی فرمودند: استفاده از انواع فناوری ­های نوین آموزشی در کشورهای پیشرفته جهان سال­ هاست که به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از این فناوری­ ها در جهت افزایش قدرت یادگیری، تقویت تعمق و ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانش ­آموزان کشور ضروری است و باعث تغییر تحول در نظام آموزشی کشور می­ شود.

جناب آقای دکتر مرتضی ملاجعفری اظهار داشتند: شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از شرکت های پیشتاز در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم های نرم افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می کند.

بخش تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی بعد از تحقیق و مطالعه فراوان بر روی روش های نوین آموزشی، دو روش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به عنوان روش ­های نوین و موثر در آموزش برگزید و در آموزش به روش واقعیت مجازی، آموزش از طریق هدست های مخصوص، دتکتورهای حرکتی و دسته های کنترلی برای تعامل با برنامه و محیط پیرامون صورت می ­پذیرد.

وی فرمود: این بخش از شرکت، بعد از تحقیقات گسترده در زمینه  واقعیت مجازی و ادوات مربوط به این فناوری، اقدام به تاسیس آکادمی واقعیت مجازی، خرید ادوات مربوطه و تولید نرم ­افزارهایی با رویکرد آموزشی نموده است. هدف ایجاد این آکادمی، همگام کردن رویکردهای آموزشی رایج در نظام آموزشی کشور با تغییر و تحولات شتابنده فناوری است. در همین راستا، این آکادمی اقدام به تولید نرم ­افزار جامع آناتومی بدن انسان با نام Human Anatomy نموده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی فرمودند: برنامه Human Anatomy یک شبیه ساز واقعی از اعضای بدن انسان است. در این اپلیکیشن با کمک مدل ­های سه بعدی بسیار دقیق، می ­توان سفری اعجاب انگیز به داخل ارگان­ های بدن را تجربه کرد و با بررسی و جستجو در قسمت­ های مختلف بدن انسان، از عملکرد ارگان­ ها و سیستم ­های مختلف آن آگاهی یافت،

همچنین این برنامه به بررسی برخی از بیماری­ های رایج در ارگان­ های مختلف پرداخته و مراحل مختلف وخامت آن­ ها را شبیه سازی کرده است. همچنین با اضافه کردن درمان به قسمت­ های مختلف، می­ توان به فهم پزشکی خوب از درمان بیماری­ ها دست یافت.

در آموزش به روش واقعیت افزوده، شرکت اقدام به ساخت و انتشار اپلیکیشن­ های موبایلی واقعیت افزوده ی بازی­وار شده برای دروس پایه های مختلف دوره ابتدایی نموده است.

به عنوان مثال دانش آموز با گرفتن دوربین موبایل بر روی صفحه کتاب درسی علوم­ می ­تواند آزمایش مربوط به هر صفحه را بصورت تعاملی بدون احتیاج به آزمایشگاه انجام دهد.

همسو نیوز

 

اشتراک داشتن
اعلام کردن
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار