بهینه سازی فعالیت کسب و کارها با تحول دیجیتال/ شرکت پژوهش پیشرو در تحول دیجیتال

به گزارش روابط عمومی شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، رشد فناوری موجب شده که اغلب کسب و کارها فرآیندهای کاری خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و در دنیایی که با تحول دیجیتال مواجه است سازمان ها نیز با این فناوری همسو شده اند تا جایی که با خودکارسازی فرایندها تغییرات گسترده ای در صنایع و کسب و کارهای مختلف ایجاد شده است.

اما تحول دیجیتال نیازمند نوآوری بالایی است و با ورود فضای مجازی به دنیای واقعی افراد و حتی چرخه تولید و خدمات؛ موجب بهینه سازی فعالیت کسب و کارها شده است.

تحول دیجیتال (Digital Transformation) با استفاده از فناوری های دیجیتال به خودکارسازی فرآیندهای سازمانی کمک می کند و سازمان ها با گذشت زمان با به روزرسانی، خودکارسازی فعالیت های خود رشد گسترده ای در مسیر پیشرفت فناوری خواهند داشت. به نوعی تحول دیجیتال موجب تحول کسب و کارها نیز می شود. تحول دیجیتال با ایجاد تغییرات گسترده در کارایی سازمان از طریق اینترنت اشیا، رایانش ابری، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و … مدل های کسب و کار شامل تجربه مشتریان، میزان انگیزه کاری کارکنان و روند عملیاتی شدن فعالیت ها در سازمان را با تغییرات بزرگی روبرو می کند.

برای ایجاد تحول دیجیتال در هر سازمانی نیاز به استراتژی تحول دیجیتال است که از طریق آن بتوان تجربه رضایت بخشی را به خصوص در مشتریان ایجاد کرد. یکی از مهم ترین گام ها در تحول دیجیتالی هر سازمانی خودکارسازی فعالیت های سازمان با استفاده نوآورانه از فناوری های روز دنیاست.

راهنمای جامع تحول دیجیتال با تلفیق فناوری های دیجیتال در فرآیندهای سازمان موجب تغییرات چشمگیری در ارائه خدمات و روندهای کسب و کار می شود. در واقع با تحول دیجیتال به نوعی سازمان ها با تغییرات فرهنگی روبرو هستند که خود را برای بروز نگه داشتن در خصوص استفاده از فناوری های دیجیتال همیشه آزمایش می کنند و در صورت نتیجه بخش نبودن این تغییرات به دنبال یافتن راه حلی برای دستیابی به موفقیت و ارتقاء سطح سازمان هستند.

در مجموع تحول دیجیتالی برای هر نوع کسب و کار چه مشاغل نوپا و کوچک چه مشاغل بزرگ ضروری است.

تحول دیجیتال از طریق ورود فناوری های دیجیتال در سازمان، مزایای زیادی برای انجام فعالیت های عملیاتی کسب و کارها دارد. از طرفی در پاسخ به تقاضای مشتریان نیز تجربه لذت بخشی را برای آنها به همراه دارد. در نهایت رفتار مخاطبان یا مصرف کنندگان نیز ارتباط مستقیمی با نحوه و نوع استفاده از فناوری دیجیتال دارد. بسیاری از سازمان ها از استفاده تحول دیجیتال هراس دارند و پیاده سازی آن را امری دشوار می دانند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با اجرایی کردن تحول دیجیتال در کسب و کار خود و مواجهه با مسائلی از جمله هزینه عملیاتی کردن آن، تغییرات گسترده در سازمان و زمانی که برای آن صرف می شود،

با دیجیتالی شدن بسیاری از فرآیندها، مشتریان هم به دنبال راحت ترین و سریع ترین روش برای دریافت خدمات هستند. شرکت ها با ایجاد پل ارتباطی خوب با مخاطبان و ایجاد تعامل از طریق فناوری های دیجیتال می توانند نسبت به رقبا خدمات بیشتری را ارائه دهند.

در همین راستا، شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از شرکت های پیشتاز در زمینه فنآوری اطلاعات و ارتباطات است که در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم های نرم افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می کند.

شرکت پژوهش و نو آوری صنایع آموزشی در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت های نرم افزاری مطرح کشور در حوزه تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارشی دارای رتبه یک از شورای عالی انفورماتیک است . سیستم های نظام جامع و پایگاه های اطلاعات متشکل از آنها در هماهنگی کامل با یکدیگر به نحوی طراحی شده اند که هر سیستم ضمن استقلال نسبی در پاسخگوئی به حوزه معینی از عملیات قابلیت اتصال به سیستم های دیگر را دارد.

 

اشتراک داشتن
اعلام کردن
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار