حضور مدیرعامل پژوهش در استودیو الفبا

وحید حجتی مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی از شرکت‌های زیرمجموعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور در برنامه پاسخگویی استودیو الفبا به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در ادامه نشست‌های خبری استودیو الفبا با عنوان پاسخگویی و در راستای ایجاد شفافیت و معرفی اقدامات و برنامه‌های جاری موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در نظر دارد تا به‌تناوب از مدیران شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان برای حضور در استودیو الفبا دعوت نموده و در مورد برنامه‌های در حال انجام، اطلاع‌رسانی کند.

مدیرعامل پژوهش

وحید حجتی با اشاره به ساختار و فعالیت‌های شرکت اظهار داشت: شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی در سال 1369 تأسیس شد و جزء شرکت‌های فناوری اطلاعات باسابقه کشور است که راه‌اندازی و پشتیبانی 33 سامانه تخصصی پرسنلی و دانش‌آموزی وزارت آموزش‌وپرورش را بر عهده دارد و عمده فعالیت شرکت تا سال گذشته با محور سرویس‌دهی به وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه فناوری اطلاعات بوده که از سال 1396 فعالیت شرکت با به‌روزآوری صنایع آموزشی، تحولاتی در حوزه نرم‌افزاری داشته است.

وی افزود: طی سال گذشته نرم‌افزارهایی که در بخش‌های مختلف وزارت آموزش‌وپرورش دارای نسخه قدیمی بودند ازلحاظ زیرساخت و فنّاوری به‌روزآوری شدند و طبق تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش 33 سامانه جامع پرسنلی و دانش‌آموزی را تجمیع کردیم تا خدمت‌رسانی به معلمین تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی با اشاره به اینکه شرکت جزء 28 شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان است گفت: اقدامات و فعالیت‌های شرکت سودآوری خوبی برای صندوق داشته است و نسبت به سال 1395 از 14 میلیارد ریال سود به 16 میلیارد سود دست پیداکرده‌ایم و امیدواریم روند رشد سودآوری حفظ شود.

افزودن محصولات جدید به خط تولید

حجتی با اشاره به آغاز فعالیت‌های جدیدتر برای شرکت خاطرنشان کرد: محصولات جدیدی به خط تولید اضافه‌شده که در حوزه اول نرم‌افزارهایی برای رزرواسیون هتل‌ها که با شرکت زاگرس کار مشارکتی را شروع کرده‌ایم و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد و حوزه دوم سامانه‌های صندوق ذخیره که در منطقه‌های مختلف وجود دارند و در سال 1396 بازنویسی و به‌روز شدند و با امکان دسترسی راحت‌تر در اختیار همکاران فرهنگی در مناطق مختلف کشور قرارگرفته است.

واحد تحقیق و توسعه در شرکت‌ پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی

وی واحد تحقیق و توسعه در شرکت را بسیار کاربردی دانست و بیان کرد: از سال 1396 این واحد تشکیل‌شده و از نخبگان کشور که قریب به‌اتفاق فرزندان فرهنگیان در آن مشغول به فعالیت هستند و با تحقیق و پژوهش خروجی‌های دانش‌بنیانی را برای شرکت، طراحی و تدوین می‌کنند و یکی از خروجی‌های این واحد کتاب‌های فناوری نوین در حوزه آموزش و یادگیری است. خروجی تحقیقات بخش تحقیق و توسعه به دو سامانه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تبدیل‌شده که نرم‌افزارهای تولیدی این دو سامانه انقلاب بزرگی را در صنعت آموزش کشور می‌تواند ایجاد کند.

نرم‌افزارها تجسم عینی دارند

حجتی ادامه داد: تجهیزات آزمایشگاهی معمولاً هزینه‌بر هستند و تولیدات نرم‌افزاری شرکت در این بخش‌ها می‌تواند به اقتصاد مدرسه کمک کند. نرم‌افزارهایی که عمدتاً کاربردی هستند و در دروس آناتومی، آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی مورداستفاده قرار خواهند گرفت. این نرم‌افزارهای تجسم عینی دارند و ماندگاری یادگیری را در دانش‌آموز بیشتر می‌کند.

تولید اپلیکیشن کاربردی برای دروس فارسی و ریاضی

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی با اشاره به تولیدات نرم‌افزاری جدید شرکت افزود: در بخش تحقیق و توسعه اپلیکیشنی تولیدشده است که در آن کتاب‌های فارسی اول تا ششم قرارگرفته و با قرار دادن در مقابل موبایل خوانده می‌شود و این اپلیکیشن برای دانش آموزان فارسی‌زبان خارج از ایران بسیار کاربرد دارد و در حوزه‌ی ریاضی هم اپلیکیشنی با محتوای بازی‌سازی داریم که مفاهیم جمع و تفریق و… را از طریق بازی به دانش‌آموز آموزش می‌دهد که به‌زودی ارائه خواهد شد.

تحولات شرکت در سه مرحله

حجتی تحول در شرکت را در سه مرحله دانست و گفت: مرحله اول تحولات در به‌روزرسانی تعهدات شرکت در سامانه‌های پرسنلی و دانش‌آموزی بود، مرحله دوم در توسعه شغلی و مرحله سوم در نوآوری صنایع آموزشی است و برای ادامه این تحولات و بازخورد مطلوب نیاز است که معلمان در تهیه سناریوهای آموزشی شرکت را کمک کنند و در بازسازی و به‌روزرسانی صنعت آموزشی کشور همراهی کنند.

سامانه صدور مدرک ” امین”

وی با اشاره به افزایش امنیت سامانه‌ای صدور مدرک دانش آموزان گفت: با همکاری مراکز فناوری اطلاعات، سنجش و حراست وزارت آموزش‌وپرورش سامانه‌ای تحت عنوان ” امین” طراحی‌شده است که وظیفه‌اش بررسی و تائید نمراتی است که سال‌های گذشته دانش آموزان کسب کرده تا از این طریق امکان جعل نمره و صدور مدرک تقریباً به صفر رسانده شود. بعد از ثبت نمره در سامانه این نمرات در چند سامانه پشتیبان ذخیره می‌شوند و صدور مدرک در سامانه امین چک می‌شود و بعد تائید نهایی می‌شود.

استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی برای اختلالات روانشناسی

حجتی از تکنولوژی واقعیت مجازی برای اختلالات روانشناسی خبر داد و گفت: این تکنولوژی برای دانش آموزان با نیازهای خاص مدارس بسیار کمک‌کننده است و خدمت زیادی به جامعه خواهد کرد و شرکت‌های زیادی در جهان برای رسیدن به این هدف بر روی تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نرم‌افزارهای تولیدی شرکت در راستای تولید کالای ایرانی

وی نرم‌افزارهای تولیدی شرکت را در راستای تولید کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: علاوه بر نرم‌افزارهای گفته‌شده نرم‌افزار دیگری برای سامانه دانش‌آموزی طراحی‌شده که در حال حاضر به‌صورت آزمایش در شهرری و منطقه 3 شهر تهران در حال اجرا است. این نرم‌افزار امکان ثبت نمره دانش‌آموزی را به معلم می‌دهد.

 

لینک خبر :

http://medu.ir

اشتراک داشتن
اعلام کردن
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار