مدیرعامل شرکت پژوهش خبر داد : طراحی و تولید اپلیکیشن ارائه خدمات به فرهنگیان و دانش آموزان

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی از طراحی و تولید اپلیکیشن ارائه خدمات به فرهنگیان و دانش آموزان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، دکتر علی کاظمی در گفتگوی خبری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ با بیان این مطلب که شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی از قدیمی ترین شرکت های It کشور است، اظهار کرد: سابقه این شرکت به اوایل دهه 70 برمی گردد و نظام انفورماتیک آموزش و پرورش را با شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آوزشی کلید زدند.
مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، ادامه داد: هر آنچه در حوزه فناوری و اطلاعات در وزارت آموزش و پرورش در حال تولید و پشتیبانی هست، توسط شرکت پژوهش به عنوان بازوی خدماتی این وزارتخانه انجام می گیرد.
وی افزود: پروژه اخیری که این شرکت برای وزارت آموزش و پرورش انجام داد ، طرحی، تولید و استقرار سامانه رتبه بندی معلمان بوده که یک پروژه ملی محسوب می شود.
دکتر کاظمی با اشاره به چالش های حوزه فناوری، گفت: در حوزه فناوری یکی از چالش های جدی، مهاجرت نخبگان است، اگر شرکت ها، ایده ها و پروژه های چالشی را مطرح کنند که بتوانند فارغ التحصیل های دانشگاهی ما را جذب و امیدوار کند و از طرف بخش حاکمیت هم حمایت هایی را انجام دهد، ضمن اینکه همه ارکان تصمیم گیری در حوزه فناوری و اطلاعات و اقتصاد دیجیتال کشور و بخش حاکمیت و غیردولتی ما بتوانند در کنار همدیگر نقشه راه واحدی ایجاد کنند، اتفاق های خوبی رقم خواهد خورد.
عضو هیئت مدیره شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه ما در شرکت پژوهش به دنیای اقتصاد دیجیتال وارد شده ایم، خاطرنشان کرد: شرکت ما به طور قانونی ذیل صندوق ذخیره فرهنگیان قرار دارد که این صندوق قرار است 7 درصد از پورتفوی خود را در اقتصاد دیجیتال سرمایه گذاری کند که در این راستا شرکت هایی از جمله شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی کاندید شده اند.
وی تصریح کرد: ما یک نقشه راهی ایجاد کرده ایم که اولین قدم طراحی و تولید اپلیکیشنی برای خدمات دهی به معلم ها و دانش آموزان است که فاز ابتدایی این اپلیکیشن را طی کرده ایم، با توجه به اینکه ما یک میلیون و 600 هزار معلم و 16 میلیون دانش آموز داریم بنابراین جامعه هدف ما بالا هست.در همین خصوص کسب و کارهای مختلف می توانند با ما همکاری کرده و خدمات خودشان را در قالب این اپلیکیشن به این دو گروه هدف ارائه کنند.
این متخصص داده و علم اطلاعات از چالش های خود سخن گفت و با بیان اینکه چالش جدی ما جذب نیروی انسانی ماهر است متذکر شد: یک شکاف بین نسلی مدیریت قدیم و جدید وجود دارد که شاید باید در این زمینه تبیین و گفتمان سازی کنیم که چالش ما این است تا با کلید واژه تحول دیجیتال در کسب و کارهای غیر دیجیتال و سنتی کشور، راهی برای هم ذهنی بیشتر ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: ما در شرکت پژوهش این کلید واژه تحول دیجیتال را به اشتراک می گذاریم تا بتوانیم هم فکرتر شده و در مورد ترنت های جدید فناورانه گفتگوهای بیشتری بکنیم.ما در انقلاب صنعتی چهارم هستیم، فناوری های جدید وجود دارد که مدیران سنتی ما با آنها آشنایی زیادی ندارند، بنابراین طعم منافع این فناوری ها را در کسب و کار خود نچشیده اند، در این خصوصو ما وظیفه داریم به آنها کمک کرده تا بهره وری را ارتقا و هزینه ها را کاهش بدهند.
وی در ادامه با اشاره به سنتی بودن مدارس، اظهار کرد: تکنولوژی وارد فضاهای آموزشی نشده بنابراین اگر کسی ایده ای در این خصوص داشته باشد، هم بازار مصرف خوبی وجود دارد و هم اینکه ما به عنوان شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی این آمادگی را جهت همکاری با آنها خواهیم داشت.
دکتر کاظمی در خصوص آینده اکوسیستم نوآوری در ایران، ابراز کرد: آینده به سمت پررنگ تر شدن نقش بازیگران و پلییرهای تکنولوژی محور در رگولیشن این فضا می رود.

اشتراک داشتن
اعلام کردن
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار