نشست دکتر کاظمی با رئیس سازمان امور عشایری و معاون وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، نشست مدیرعامل این شرکت با رئیس سازمان امور عشایری و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست دکتر علی کاظمی با بیان اینکه مفهوم متاورس از مفاهیم جدیدی است که دنیا و زندگی ما را دگرگون خواهد کرد، اظهار کرد: دنیای تکنولوژی، یک دنیای توقف‌ناپذیر است، متاورس یک دنیای سه‌بعدی است که یک جهان تمام دیجیتالی را با دنیای فیزیکی ما ترکیب می‌کند.


مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، ادامه داد: در این دنیا، افراد می‌توانند به هرآنچه که نیاز دارند، دسترسی داشته باشند؛ از جمله این موارد می‌توان به اطلاعات اشاره کرد. اگر توجه کنید، اطلاعات در حال حاضر در بستر وب پراکنده هستند اما متاورس قرار است، تمام اطلاعات را به‌صورت یکپارچه دربیاورد تا در کسری از ثانیه بتوان به تمام آن دسترسی داشت.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از ابعاد متاورس، واقعیت مجازی هست، گفت: واقعیت مجازی که به اختصار با حروف VR نمایش داده می‌شود،عبارت است از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و مجازی که این فناوری یکی از محصولات شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی است.

دکتر کاظمی، خاطرنشان کرد :به عبارت دیگر این فناوری موجب می‌شود، انسان با قرار گرفتن در مقابل یک فضای مجازی احساس کند در یک محیط واقعی قرار دارد. در واقعیت مجازی محیطی مجازی در جلوی چشمان کاربر قرار می­ گیرد و کاربر می‌تواند با حرکت سر و بدن خود در آن محیط، با اطراف خود تعامل برقرار کند.

وی همچنین به اهمیت و نقش متاورس در یادگیری و آموزش اشاره داشت و متذکر شد: متاورس به کمک واقعیت مجازی (VR) می‌تواند یک بستر ایده‌ال برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ایجاد کند. تجسم و شبیه‌سازی جذاب‌ترین محصول ادغام متاورس و آموزش است. یکی از دغدغه‌های مهم دانش‌آموزان درک صحیح تئوری‌های پیچیده و مطالب مفهومی است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، ابراز کرد: بسیاری از مدارس و موسسات از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، وسایل کمک آموزشی، تجهیزات سه‌بعدی و … برای بیان مطالب آموزشی استفاده می‌کنند. متاورس این امکان را به مدرسان حوزه آموزش می‌دهد تا با تصویرسازی، استفاده از فضای سه‌بعدی دیجیتال و خلق تجربیات جدید یادگیری مطالب آموزشی را آسان‌تر سازند.

گفتنی است در پایان این نشست، قرار شد؛ شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، طرحی در خصوص مدارس متاورسی برای مناطق محروم و دانش آموزان عشایری تهیه کرده و به سازمان امور عشایری ارائه دهند.

اشتراک داشتن
اعلام کردن
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار