مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی : هرجا داده ای وجود داشته باشد می توان از آن درآمدزایی کرد

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، گفت: راه های کسب درآمد و تولید ثروت از داده ها خیلی زیاد است، هرجا هر داده ای وجود داشته باشد می توان از آن پول درآورد اما برخی در برابر تبدیل داده به درآمد مقاومت دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، دکتر علی کاظمی در کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات با بیان اینکه کارآفرینی یعنی ایجاد یک کارجدید نه تکرار کار قبلی، اظهار کرد: کاری که خلق و آفرینش در آن نباشد معنی کارآفرینی نمی دهد، ما که در عصر اطلاعات فعالیت می کنیم،اگر می خواهیم کارآفرین باشیم حتما باید پلی با شغل و حیطه کاری خودمان برقرار کنیم.
مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی در ادامه با طرح این پرسش که آیا از داده و علم اطلاعات می توان کارآفرینی کرد یا نه؟گفت: در همایش اقتصاد سال ۲۰۱۶ که پایه کیورد دیجیتال اکونومی در آن همایش مطرح شد جمله مهمی گفته شد و آن این بود که در دنیا در آینده دو نوع شغل بیشتر وجود نخواهد داشت، یا شغلی که آنلاین شده یا شغلی که از بین رفته است.
وی افزود: هرچه جلوتر می رویم به عمق فاجعه نزدیک تر می شویم و به اهمیت مشاغل آنلاین بیش از پیش پی می‌بریم، در آینده هیچ شغلی وجود ندارد که با فضای مجازی و آنلاین ارتباطی نداشته باشد.همه فهمیدیم که باید خودمان را در فضای آنلاین نشان داده و حضور مستمر قابل عرضه داشته باشیم.
دکتر کاظمی ادامه داد: ما چهاردوره انقلاب صنعتی را در دنیا پشت سر گذاشتیم و امروز در دوران انقلاب چهارم هستیم، هرکدام از انقلاب های صنعتی یک وجه تمایز داشتند اما نکته مهم انقلاب چهارم این است که دنیا به سمتی می رود که فضای های فیزیکال و دیجیتال با هم ادغام می شوند.
وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه سه پارادایم در دنیا طی کردیم، خاطرنشان کرد: این پارادایم ها شامل پارادایم فیزیکی،پاردایم الکترونیکی و پارادایم دیجیتالی است و ما در مرز ورود به پارادایم دیجیتالی شدن هستیم.
مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی تصریح کرد: یکی از دارایی های که در سازمان ها خیلی مهم است، داده ها هستند، در دنیا مقوله و صنعت جدیدی برای خلق پول و کسب درآمد به وجود آمده به نام صنعت داده یعنی در دل خودش اطلاعات هم دارد و می تواند از داده ها پول خلق کند.
وی به تفاوت انقلاب دیجیتال و اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و عنوان داشت: اگر شغلی وجود داشته باشد و ما با روش های داده محور و آنلاین، آن شغل را باز تعریف می کنیم و به نوعی بیزینس مدل آن را تغییر دهیم که انقلاب دیجیتال می شود ولی اگر شغلی از قبل وجود نداشته و به واسطه داده ها به وجود آمده باشد اقتصاد دیجیتال است.
دکتر کاظمی متذکر شد: راه های کسب درآمد و تولید ثروت از داده ها خیلی زیاد است، هرجا هر داده ای وجود داشته باشد می توان از آن پول درآورد اما برخی در برابر تبدیل داده به درآمد مقاومت دارند.
وی به بیگ دیتاها اشاره کرد و با بیان اینکه نمونه بارز بیگ دیتا ها بانک ها هستند، گفت: بیگ دیتا یعنی داده ها هم زیاد باشند هم متنوع باشد و هم سرعت تغییر آنهاا زیاد باشد.
مدیرعامل شرکت پژوهش ادامه داد: ما چون می خواهیم مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی کار کنیم، هر چه حجم داده ها، بیگ دیتا باشد بهتر می توانیم کار انجام دهیم و نمونه آن سازمان تامین اجتماعی است.

اشتراک داشتن
اعلام کردن
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار