همکاری مایکروسافت و شیائومی

مایکروسافت و شیائومی طی یک بیانیه رسمی اعلام کردند که به زودی همکاری ای را با محور هوش مصنوعی در اسپیکرهای هوشمند، گوشی هوشمند و … اغاز خواهند کرد.

مایکروسافت بدین وسیله میخواهد از محصولات محاسبات ابری خود همانند Azure برای توسعه گوشی ها، لپ تاپ ها و دستگاه های هوشمند و عرضه آن ها به بازارهای بین المللی استفاده کند.

شرکت مایکروسافت و شیائومی در حال کار روی طرحی هستند که از طریق آن  شیائومی به خدمات هوش مصنوعی و خدمات ابری از جمله بینگ و کورتانا در اسپیکرهای مدرنی چون Mi AI  دسترسی پیدا کند .بر همین اساس و طی یک یادداشت رسمی تفاهم، هر ۲ شرکت متعهد شدند برای همکاری در حوزه های مشترک و کاربردی تمرکز کنند.

همکاری مایکروسافت و شیائومی

شیائومی در کنفرانس خبری خود در مورد همکاری با مایکروسافت نیز بیان کرد که از این مشارکت که در جهت تکنولوژی های محاسبات ابری و هوش مصنوعی است، به طور گسترده نفع خواهد برد.

برنامه های آینده مایکروسافت و شیائومی

مایکروسافت و شیائومی همچنین صحبت‌هایی در مورد پروژه‌های مختلفی (مانند مکالمه و سخنرانی هوشمند) که در آن ها می توان از فناوری هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده کرد و سرویس‌هایی همچون بینگ، اج و اسکایپ انجام داده اند. از آنجا که قرارداد این دو شرکت به صورت غیررسمی بوده و فعلا رسمیت ندارد، بندهای قانونی آن مشخص نیست و هیچ اطلاعاتی در مورد تبادلات مالی احتمالی در دسترس نیست. این بار اول نیست که این دو شرکت با یکدیگر همکاری میکنند. در سال 2015 مایکروسافت و شیائومی قراردادی را برای آزمایش ویندوز 10 روی محصولات شیائومی ثبت کردند. سال گذشته شیائومی عنوان پنجمین سازنده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در جهان را به دست آورد و موفق به عرضه ی 92.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد. شیائومی در بیانیه‌ای در مورد همکاری با مایکروسافت گفت این شرکت که این شرکت از پیشتازی مایکروسافت در هوش مصنوعی و پردازش ابری استفاده خواهد کرد. همکاری شرکت‌های بزرگ با یکدیگر بیشتر در حال پا گرفتن است و احتمالا این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اشتراک داشتن
اعلام کردن
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار